Protokół z wyboru ofert Indywidualnego pakietu wyposażenia
ucznia klasy mundurowej w 2020 r. – otwórz
Dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Władysława Andersa w Dąbrowie Górniczej zaprasza do przedstawienia oferty na zakup 34 pakietów wyposażenia mundurowego ucznia klasy mundurowej w 2020 r. wg następującej specyfikacji (zał nr 1).
Oferty należy składać w sekretariacie szkoły od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30 lub przesłać paczką na adres:
III Liceum Ogólnokształcące im. Generała Władysława Andersa
ul. Bolesława Prusa 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
z dopiskiem „Oferta- pakiet umundurowania”
w formie bezpośredniej prezentacji munduru wraz z dodatkami wymienionymi w pakiecie
do dnia 30 października 2020 r.
Załączniki:
1) Specyfikacja – pakiet umundurowania – otwórz
2) Klauzula informacyjna – otwórz
3) Techniczne – Ubiór mundurowy dla uczniów – otwórz
Komunikat Dyrektora Szkoły
Szanowni Państwo,
informuję, iż w dniu dzisiejszym na terenie III Liceum Ogólnokształcącego wg oceny służb medycznych miał miejsce tzw. „zbiorowy atak paniki wśród uczniów”.
Podczas uroczystości wręczania wyróżnień dla uczniów naszej szkoły doszło do omdlenia 2 uczennic, po czym rozpoczęła się reakcja łańcuchowa złego samopoczucia uczniów i kolejnych omdleń.
W czasie zajścia z uczniami byli wychowawcy i inni nauczyciele szkoły, którzy w pierwszej fazie zajścia zaangażowali się do udzielania pierwszej pomocy. Po kilkunastu minutach od pierwszego omdlenia na terenie szkoły pojawiły się wezwane służby medyczne, które podjęły stosowne działania.
Po opanowaniu sytuacji wychowawcy podjęli procedurę informowania rodziców o zdarzeniu. Na bieżąco ratownicy medyczni monitorowali stan uczniów, u których doszło do zasłabnięć.
Po wstępnej analizie należy wykluczyć działanie jakichkolwiek środków zewnętrznych.
O zaistniałej sytuacji powiadomiłem Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej, który natychmiast zaoferował wszelką pomoc oraz Stację Sanitarno-Epidemiologiczną.
Szanowni Państwo zapewniam Państwa, iż w przypadku powzięcia jakichkolwiek nowych informacji o przyczynach zaistniałej sytuacji będę Państwa na bieżąco informował.
Z poważaniem
Artur Iwan
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa w naszej szkole
Otrzymaliśmy dotację w wysokości 15000 zł na zakup książek do biblioteki szkolnej z przeznaczeniem na promocję czytelnictwa.
Wszyscy: uczniowie, rodzice, nauczyciele włączyli się do przygotowania listy propozycji książek do zakupu.
Lista książek została zaopiniowana przez Radę Rodziców, Samorząd Uczniowski oraz Miejską Bibliotekę Publiczną
i Filię Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej.
Teraz trwa wpisywanie książek do programu bibliotecznego MOL Net+, żeby wszyscy mogli jak najszybciej korzystać
z zakupionych nowości.
Zasady korzystania z biblioteki szkolnej
w III Liceum Ogólnokształcącym im. Generała Władysława Andersa
w trakcie epidemii COVID-19 – otwórz
Szanowni Państwo.
Przekazuję dane dotyczące informacji, którą powinniście Państwo udostępnić w szkołach/placówkach,
zgodnie z wytycznymi z narady z 26 sierpnia 2020r.:
1. Koordynator ds. COVID w szkołach Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej:
Dąbrowa Górnicza – Dorota Białas, tel: 32/ 262 38 12, e-mail: psse.dabrowagornicza@pis.gov.pl
Sosnowiec: Marta Wójcikiewicz, tel. 32/ 266 28 23 wew. 43, e-mail: nz@psse.sosnowiec.pl
2. Wizytator Kuratorium Oświaty w Katowicach Delegatury w Sosnowcu:
Elżbieta Malinowska-Gulińska, tel. 32/ 291 43 42, e-mail: e.gulinska@kuratorium.katowice.pl
Z poważaniem
Elżbieta Malinowska-Gulińska
wizytator
32/291-43-42
e.gulinska@kuratorium.katowice.pl
Kuratorium Oświaty w Katowicach
Delegatura w Sosnowcu
ul. Krzywa 2, 41-200 Sosnowiec
List Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej skierowany jest do uczniów dąbrowskich szkół – otwórz
List Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej skierowany do rodziców – otwórz
Pomoc materialna w roku szkolnym 2020/2021 – otwórz
wniosek o stypendium szkolne – otwórz
wniosek o zasilek szkolny – otwórz
przykladowe wydatki kwalifikowane – otwórz
W CZASIE PANDEMII
Procedury funkcjonowania III Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Władysława Andersa
w Dąbrowie Górniczej w roku szkolnym 2020/2021
- Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji.
- Podczas zajęć lekcyjnych w szkole mogą przebywać tylko uczniowie, nauczyciele, pracownicy administracji i obsługa. Interesanci przyjmowani są w dyżurce przy wejściu głównym.
W szczególnych przypadkach osoba z zewnątrz może wejść na teren szkoły za zgodą dyrektora. Osobę taką obowiązuje osłona ust i nosa, jednorazowe rękawiczki lub dezynfekcja rąk.
- Zajęcia lekcyjne odbywają się w wyznaczonych salach lekcyjnych. Po zakończonej lekcji uczniowie opuszczają salę lekcyjną, która jest wietrzona i dezynfekowana.
- W czasie pobytu w szkole pracownicy i uczniowie zachowują dystans społeczny wynoszący minimum 1,5 m.
- Uczniowie wchodzą do szkoły wejściem od strony boiska szkolnego.
Po wejściu uczniowie mają obowiązek dezynfekcji rąk.
- Uczniowie i nauczyciele mają obowiązek zakrywać usta i nos od momentu wejścia na teren szkoły do momentu zajęcia miejsca w sali lekcyjnej.
- W trakcie zajęć lekcyjnych uczeń ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos kiedy:
– podchodzi do niego nauczyciel, aby odpowiedzieć na zadane pytanie lub sprawdzić poprawność wykonywanego zadania.
– udziela odpowiedzi ustnej na zadane przez nauczyciela pytanie. - Uczniowie mogą korzystać tylko z własnych przyborów, zeszytów i podręczników.
- Sprawdziany pisemne przygotowane przez nauczyciela, rozdaje nauczyciel uczniom w jednorazowych rękawiczkach.
Podobnie postępuje po zakończeniu sprawdzianu przy ich odbiorze.
- Uczniów bezwzględnie obowiązuje zakaz gromadzenia się w grupach, spożywania napojów przez kilka osób z jednego naczynia.
- Uczniowie nie powinni dotykać twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu, a podczas kaszlu i kichania powinni przestrzegać zasad higieny (zakrywanie ust i nosa zgięciem łokcia).
- Uczniowie powinni regularnie myć ręce wodą z mydłem szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem i po skorzystaniu z toalety.
- W czasie pandemii zajęcia lekcyjne w III LO odbywają się w trybie dwuzmianowym wg podanego planu zajęć w wyznaczonych salach lekcyjnych.
W czasie lekcji uczniowie starają się zajmować te same miejsca np. niezależnie od pracowni będzie to 3 ławka od ściany.
- W miarę możliwości pogodowych wszystkie zajęcia wychowania fizycznego oraz przedmiotów specjalistycznych, edukacji dla bezpieczeństwa , muzyki, odbywają się na świeżym powietrzu.
- Nauczyciele wszystkich przedmiotów starają się tak planować zajęcia, aby jak największa ich liczba odbywała się na świeżym powietrzu. O miejscu i formie prowadzonych zajęć decyduje nauczyciel przedmiotu pamiętając o obowiązujących zasadach BHP.
Dyrektor szkoły
Artur Iwan
Komunikat Dyrektora III Liceum Ogólnokształcącego w sprawie wydawania świadect dojrzałości – otwórz
PROCEDURY ODBIORU ŚWIADECTW PRZEZ UCZNIÓW KL. I i II
III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO NA PODSTAWIE WYTYCZNYCH GŁÓWNEGO INSPEKTORA SANITARNEGO, MINISTERSTWA ZDROWIA, MINISTERSTWA EDUKACJI NARODOWEJ.
2. Odbiór świadectw przez uczniów w dniu 26.06.2020 r. jest dobrowolny. Świadectwo będzie mógł odebrać uczeń również w późniejszym terminie w sekretariacie szkoły od godz. 8.00 do 15.00.
3. Po świadectwo może przyjść wyłącznie uczeń III Liceum Ogólnokształcącego, który jest zdrowy bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
4. Podczas odbioru świadectw na wolnym powietrzu uczniowie ustawiają się w 2 rzędach od bramy wjazdowej do wejścia głównego szkoły z zachowaniem dystansu społecznego.
5. W czasie wręczania świadectw Uczniowie, Nauczyciele i inne osoby zobowiązane są zakrywać usta i nos.
6. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych wręczenie świadectw odbędzie się na dolnej sali gimnastycznej wg procedur obowiązujących w trakcie konsultacji.
Harmonogram pracy psychologa od 01.06.2020
P. Katarzyna Poralla – Lisiak
Codziennie od godziny 9.00 – 11.00
Harmonogram pracy bibliotekarza od 01.06.2020
P. Marzena Szostak
Codziennie od godziny 8.30 – 11.30
Harmonogram pracy pedagoga od 01.06.2020
P. Marzena Szostak
Codziennie od godziny 11.30 – 13.30
Wanda Strąk pracuje zdalnie.
Zasady korzystania z biblioteki szkolnej
w III Liceum Ogólnokształcącym im. Generała Władysława Andersa
od 1 czerwca 2020 roku w trakcie epidemii COVID-19
- Biblioteka czynna jest według harmonogramu wyznaczonego przez dyrektora szkoły.
- W bibliotece może przebywać tylko jedna osoba.
- Wypożyczenia odbywają się przez okno łączące czytelnię z wypożyczalnią.
- Obsługę czytelników realizuje bibliotekarz zaopatrzony w maseczkę oraz rękawiczki.
- Czytelnik zobowiązany jest do stosowania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w bibliotece, w szczególności do zakrywania ust i nosa, dezynfekowania rąk, zachowania bezpiecznego dystansu pomiędzy osobami oczekującymi.
- Zwracane materiały muszą być ofoliowane z załączoną kartką z imieniem i nazwiskiem.
- Po przyjęciu książek od użytkownika każdorazowo dezynfekowany jest blat, na którym leżały książki.
- Wszystkie zwracane materiały biblioteczne podlegają 3 dniowej kwarantannie w wyznaczonym pomieszczeniu bibliotecznym.
- Oddawane książki są oznaczane datą, w której zostały przyjęte. Są też wyłączone z wypożyczania do czasu zakończenia kwarantanny, po tym okresie włączone do użytkowania.
- Nie ma możliwości korzystać z czytelni.
- Zachęcamy do rezerwowania i zamawiania zbiorów bibliotecznych poprzez dziennik elektroniczny.
Dyrektor szkoły
Artur Iwan
ROZWIĄZANIA ORGANIZACYJNE OBOWIĄZUJĄCE W III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
IM. GENERAŁA WŁADYSŁAWA ANDERSA W DĄBROWIE GÓRNICZEJ W OKRESIE CZASOWEGO OGRANICZENIA FUNKCJONOWANIA SZKOŁY
OD 25.03.2020 ROKU DO CZASU ROZPOCZĘCIA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania III LO zadania szkoły będą przede wszystkim realizowane
w formie on-line.
W celu równomiernego obciążenia uczniów realizacja treści nauczania będzie się opierała na rekomendowanej przez MEN platformie www.gov.pl/zdalnelekcje/ również dla uczniów realizujących nauczanie indywidualne.
Platforma zawiera jasny i przyjazny uczniowi plan lekcji oraz możliwość korzystania z e-podręczników,
a dla klas programowo najwyższych możliwość korzystania z zasobów CKE.
Uczniowie po zalogowaniu się na platformę wybierają klasę I,II,III ( dla uczniów kl. I po SP – nowy system, a dla uczniów kl. I po G – stary system). Dalej przechodzą na plan lekcji w danym dniu i po sprawdzeniu komunikatów od nauczycieli przystępują do ich realizacji.
Przewidywany czas na realizację lekcji ustalony został od godz. 9.00 do 15.00. Poprzez dziennik elektroniczny nauczyciele pozostają do dyspozycji uczniów, udzielają konsultacji, służą radą, ustalają zakres zadań i ćwiczeń podlegających ocenie.
Nauczyciele rewalidanci dwa razy w tygodniu przekazują ćwiczenia do realizacji swoim podopiecznym. Dobrane ćwiczenia będą miały na celu wzmocnienie stanu psychofizycznego dziecka oraz będą łagodziły skutki przebywania w domu.
Nauczyciele uwzględniając specyfikę nauczanego przedmiotu informują uczniów o sposobach weryfikacji wiedzy i umiejętności, a także sposobach uzyskiwania przez nich ocen.
Otrzymane przez ucznia oceny, nauczyciele na bieżąco będą wpisywać do dziennika elektronicznego.
Z uwagi na specyfikę prowadzonych zajęć wszystkie wykonywane zadania, ćwiczenia, arkusze zadań, projekty, wypracowania, rozprawki, krótkie wypowiedzi itp. poddane ocenie mają charakter pracy domowej i będą miały przypisaną wagę 3. Z wyjątkiem wypowiedzi pisemnych z języka angielskiego dla uczniów klas programowo najwyższych, zdających egzamin maturalny (waga 5).
Dokumentowanie realizacji zadań w III LO w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły będzie się odbywało na podstawie wpisów i wysyłanych wiadomości do uczniów przez dziennik oraz inne formy kontaktu z uczniami ( np. sms-y, maile itp.)
Uczniowie i ich rodzice we wszystkich sprawach dotyczących nauczania, wychowania lub innych ważnych sprawach funkcjonowania dziecka w tych niecodziennych warunkach mogą się konsultować z dyrekcją, nauczycielami i specjalistami ( pedagog, psycholog) poprzez dziennik elektroniczny, telefonicznie 32 264 25 82 lub mailowo na adres lo3dg@onet.pl
Uchwała Rady Miejskiej w sprawie stypendium
czytaj
OPIEKA STOMATOLOGICZNA UCZNIÓW
W celu zapewnienia świadczeń stomatologicznych dla dzieci i młodzieży oraz objęcia jak najliczniejszej grupy dzieci i młodzieży efektywną opieką stomatologiczną oraz działaniami edukacyjnymi w zakresie zdrowia i higieny jamy ustnej i profilaktyki próchnicy zębów u uczniów, w dniu 20 października 2019 roku Miasto Dąbrowa Górnicza reprezentowane przez Marcina Bazylaka – Prezydenta Miasta Dąbrowy Górniczej zawarło porozumienie z NZOZ Centrum Stomatologii Perfect Urszula Szulińska, Robert Fidyk spółka jawna z siedzibą w Dąbrowie Górniczej przy ul. Kasprzaka 4.
Zakres opieki stomatologicznej:
Lekarz dentysta sprawujący opiekę stomatologiczną nad uczniami wykonuje:
1) świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży do ukończenia 18. roku życia,
2) profilaktyczne świadczenia stomatologiczne dla dzieci i młodzieży do ukończenia 19. roku życia
– określone w przepisach wydanych na podstawie art. 31d ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w części dotyczącej wykazu świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia stomatologicznego dla dzieci i młodzieży, z wyłączeniem świadczeń ortodoncji.
Opieka stomatologiczna nad uczniami w zakresie świadczeń ogólnostomatologicznych dla dzieci i młodzieży do ukończenia 18. roku życia, jest sprawowana w przypadku braku sprzeciwu rodziców albo pełnoletnich uczniów.
Opieka stomatologiczna w zakresie profilaktycznych świadczeń stomatologicznych dla dzieci i młodzieży do ukończenia 19. roku życia wymaga pisemnej zgody rodziców albo pełnoletnich uczniów.
Kontakt do świadczeniodawcy usług stomatologicznych :
Pani Urszula Szulińska, telefon kontaktowy 797-424-880, mail stomat@wp.pl.
Informacja dotycząca wyboru oferty pakietów wyposażenia mundurowego
Po dokonaniu przeglądu i oceny ofert pakietów wyposażenia mundurowego ucznia klasy mundurowej wybrano pakiety zaproponowane przez Stowarzyszenie Patriotyczno – Militarne DWS z Katowic.
Dąbrowa Górnicza, 2019-11-26
Dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Władysława Andersa w Dąbrowie Górniczej zaprasza do przedstawienia oferty na zakup 23 pakietów wyposażenia mundurowego ucznia klasy mundurowej w 2019r. wg następującej specyfikacji (zał nr 1).
Oferty wraz z dokładną dokumentacją fotograficzną należy składać w sekretariacie szkoły od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30 lub przesłać na adres:
III Liceum Ogólnokształcące im. Generała Władysława Andersa
ul. B. Prusa 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
z dopiskiem „Oferta- pakiet umundurowania”
do dnia 10 grudnia 2019r.
W związku z niezwykle krótkim terminem pomiędzy realizacją zamówienia, a zamknięciem roku budżetowego i koniecznością złożenia sprawozdania z realizacji zadania oferent składa oświadczenie, iż jest w stanie zrealizować zamówienie w ciągu 48 godzin od otrzymania od zamawiającego informacji o rozpoczęciu realizacji zamówienia.
Załączniki:
- specyfikacja – pakiet umundurowania
- oznaka identyfikacyjna placówki III LO
- oświadczenie dot. realizacji zamówienia
- klauzula informacyjna
Z poważaniem
Dyrektor szkoły
mgr Artur Iwan
III Liceum Ogólnokształcące im. Generała Władysława Andersa w Dąbrowie Górniczej zostało beneficjentem dotacji celowej udzielonej przez Ministra Obrony Narodowej w wysokości 45 000,00 zł (czterdzieści pięć tysięcy złotych) na realizację przez Szkołę „Programu nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych przedmiotu Edukacja Wojskowa”. Dodatkowo organ prowadzący tj. Urząd Miasta Dąbrowy Górniczej przeznacza na realizację zadania środki finansowe w wysokości 11 250,00 (jedenaście tysięcy dwieście pięćdziesiąt złotych)
Dyrektor szkoły
mgr Artur Iwan
KONKURS OFERT
Dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Władysława Andersa w Dąbrowie Górniczej ogłasza konkurs ofert na zakup wyposażenia klasy mundurowej realizującej „Pilotażowy program wspierania szkół ponadgimnazjalnych prowadzących Certyfikowane Piony Wojskowych Klas Mundurowych” wg załącznika nr 1.
Oferty cenowe wraz z dokładnym opisem technicznym i zdjęciem oferowanego produktu należy składać na adres emaliowy szkoły lo3dg@onet.pl lub w sekretariacie szkoły od pon. do piątku w godz. 7:30-15:30 do dnia 30 listopada 2018r.
Załącznik nr 1
LP. | NAZWA ASORTYMENTU | J.M. | ILOŚĆ |
1 | Kamizelka taktyczna | szt. | 27 |
2 | Gumowa atrapa karabinka z pasem nośnym | szt. | 27 |
3 | Hełm ochronny (wojskowy lub replika balistycznego) | szt. | 27 |
4 | Busola lub kompas | szt. | 10 |
5 | Okulary ochronne | szt. | 27 |
6 | Replika ASG z magazynkami w systemie AK / broń pneumatyczna z akcesoriami | szt. | 5 |
7 | Maska przeciwgazowa | szt. | 2 |
8 | Saperka z pokrowcem | szt. | 10 |
9 | Komplet kpp + nosze medyczne | kpl. | 1 |
10 | Staza taktyczna | szt. | 5 |
11 | Radiotelefony PMR (w zestawie) | szt. | 3 |
12 | Przybory do walki wręcz – gumowe atrapy: nóż, pistolet, saperka, ochraniacz na głowę (kpl. przeznaczony dla 10 osób) | kpl. | 1 |
13 | Makieta broni szkoleniowej (karabinek rozbieralny systemu AK) | szt. | 2 |
14 | Replika granatu ręcznego (treningowy, szkolny) | szt. | 4 |
15 | Kurtka ubrania ochronnego typu Goretex (ubranie przeciwdeszczowe) wzór MON 128 | szt. | 27 |